ΕΡΓΟ

Δ. ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ

PAPERCUT- χίλια φύλλα/στρώματα.

24 Σεπτέμβριος, 2010

PAPERCUT- χίλια φύλλα/στρώματα.

Στο επίκεντρο του προβληματισμού, κατά το σχεδιασμό του καταστήματος, βρέθηκε η ανάγκη σύνθεσης των δύο προσεγγίσεων και φιλοσοφιών (αρχιτεκτονική / σχεδιασμός μόδας).

English version

Πρακτικές και έννοιες του σχεδιασμού μόδας χρησιμοποιήθηκαν ως οργανωτικές αρχές στο σχεδιασμό αλλά και στην κατασκευή του χώρου.

Το “yeshop in house” είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της αρχιτεκτονικής ομάδας dARCH studio και του σχεδιαστή μόδας Γιώργου Ελευθεριάδη. Βρίσκεται στον πρώτο όροφο διώροφου κτιρίου του ΄70, στο κέντρο της περιοχής Ψυρρή και στεγάζει το atelier του σχεδιαστή.


Tο αποτέλεσμα της δυναμικής ισορροπίας μεταξύ οργανικών και γεωμετρικών στοιχείων. 
(PHOTOS Vasilis Skopelitis)

Αριθμοί
-1500 φύλλα οντουλέ πάχους 5mm και διαστάσεων 110cm x 80cm.
-50 kgr κόλλα ξύλου.
-8 κοπίδια.
-40 λεπίδες κοπιδιών.
-1200 εκτυπώσεις σχεδίων-patron
-Αμέτρητες κοπές και κολλήσεις.

 

Σχεδιασμός

Α. Concept.
Milles feuilles – a thousand leaves – χίλια φύλλα/στρώματα.

Concept της επέμβασης αποτέλεσε η επιθυμία δημιουργίας κατασκευών οι οποίες να δώσουν έμφαση στη «συνέχεια» του χώρου και την ατμόσφαιρα του «οικείου», ομογενοποιώντας σε νοητικό και μορφικό επίπεδο τις ποικίλες δραστηριότητες  που τακτικά λαμβάνουν χώρα σ’ αυτόν (shop - εκθετήριο, lounge area, χώρος για party, επιδείξεις μικρής κλίμακας). Η διατήρηση των  υπαρχόντων επίπλων και αντικειμένων, με μια επέμβαση  στη  χωροθέτηση τους, αναδεικνύει δύο νέες  χειροποίητες κατασκευές στον χώρο, με κυρίαρχο υλικό κατασκευής το χαρτί συσκευασίας, οντουλέ. Η έννοια του  πακεταρίσματος (ως αναφορά στην ανακαίνιση και τη μετακόμιση) εκφράζεται χωρικά στο έργο και δίνει τη δυνατότητα στο ευτελές υλικό (χαρτί) να αποκαλυφθεί και να λειτουργήσει ως μέσο δημιουργίας δομημένου χώρου.


Σύνθεση 1 (νότιος τοίχος)

Τα έπιπλα που βρίσκονται στο χώρο επαναχωροθετούνται είτε με την ίδια χρήση είτε με αυτή ανεστραμμένη. Στην προσπάθεια να ελευθερωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο έδαφος, τα ογκώδη έπιπλα αναρτήθηκαν στον τοίχο και μετατράπηκαν σε εκθετήρια και βοηθητικούς χώρους, (οι βιβλιοθήκες), φωτιστικά (τα τραπέζια) , δίνοντας παράλληλα ελευθερία στις κινήσεις των χρηστών και περισσότερο «αέρα» στο χώρο. Λωρίδες 5cm χαρτιού οντουλέ (5mm πάχους), με τη διάτρητη όψη τους εμφανή, επενδύουν την ελεύθερη επιφάνεια του τοίχου και  λειτουργούν ως συνδετικό στοιχείο των αναρτημένων επίπλων. Οι στύλοι κρέμασης ρούχων που χρησιμοποιούσε ο σχεδιαστής επαναχωροθετήθηκαν ακτινωτά τονίζοντας τα σημεία φυσικού φωτισμού και κίνησης στο χώρο.


Oι βιβλιοθήκες αναρτήθηκαν ανάποδα στον τοίχο και μετατράπηκαν σε προθήκες έκθεσης. Κατά αντιστοιχία, τα τραπέζια μετατράπηκαν σε φωτιστικά σώματα.  
(PHOTO Vasilis Skopelitis) 

Σύνθεση 2 (ανατολικός τοίχος)

Ο χώρος εδώ χαρακτηρίζεται  από την δημιουργία μιας βιομορφικής αυτόφωτης κατασκευής, η οποία να συνοψίζει το σύνολο των σχεδιαστικών αρχών, αποτελούμενη εξ ολοκλήρου από χιλιάδες φύλλα οντουλέ, κατά αντιστοιχία με την πρώτη σύνθεση. Η μετατροπή του δυσδιάστατου υλικού, μέσω της λογικής της διαστρωμάτωσης, σε όγκο, παράγει μια οργανική φόρμα, που μεταμορφώνει το χώρο, και προκαλεί  τον κάθε επισκέπτη σε μία ελεύθερη ανάγνωση αυτού. Μία χειρονομία –πολλαπλές εικόνες.
Όγκοι-κουτιά που διατρυπούν την ρευστή φόρμα και δίνουν χώρο για την έκθεση αντικειμένων-δημιουργιών του σχεδιαστή, εντείνονται μέσα από την παρουσία του έμμεσου φωτισμού.


Συνολική άποψη της χάρτινης κατασκευής, εμπνευσμένης από τις καμπύλες του
ανθρώπινου σώματος. (PHOTO Vasilis Skopelitis)    

 

Β. Υλικά.

Τα υλικά κατασκευής που χρησιμοποιούνται, αποσκοπούν στην δυναμική ισορροπία του χώρου, μέσω της αντίθεσης τους, ως υφή και αξία με τα υλικά των εκθεμάτων του σχεδιαστή .
Οι δύο νέες συνθέσεις που ξεπροβάλλουν στο ατελιέ του σχεδιαστή είναι κατασκευασμένες από τομές φύλλων χαρτιού συσκευασίας (οντουλέ) πάχους 5mm και γ’ κατηγορίας ξύλο OSB ως υλικό των ραφιών και του φόντου της δεύτερης σύνθεσης.


Τα κουτιά από  ξύλο osb διατρυπούν τη ρευστή οργανική φόρμα, δίνοντας χώρο
στα εκθέματα του σχεδιαστή. (PHOTO Ελίνα Δρόσου)

 
Αντίθεση της υφής και της αξίας των υλικών της κατασκευής, με τα υλικά των εκθεμάτων
του σχεδιαστή. (PHOTO Ελίνα Δρόσου)



Γ. Κατασκευή

Patron
Όπως ένα ρούχο σχεδιάζεται πάνω σε ένα σώμα έτσι και οι κατασκευές στο atelier δημιουργήθηκαν επί τόπου ως πρωτότυπα μοντέλα. Για δύο εβδομάδες οι αρχιτέκτονες και ο φορητός εξοπλισμός του darch studio μεταφέρθηκαν στο χώρο του atelier. Περισσότερα από 1200 σχέδια (οριζόντιες τομές των καμπύλων τμημάτων) εκτυπώθηκαν και ένα προς ένα χρησιμοποιήθηκαν ως patron για την χειροποίητη κοπή ισάριθμων φύλλων χαρτιού συσκευασίας. Κάθε φύλλο τοποθετήθηκε στην προκαθορισμένη του θέση όπου και κολλήθηκε με το επόμενο κ.ο.κ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝIKH ΟΜΑΔΑ: dARCHstudio (Eλίνα Δρόσου και συνεργάτες -Νίκος Καρκατσέλας, Χρύσα Κωνσταντινίδου) 
ΕΡΓΟ: ANAKΑΙΝΙΣΗ ΤΟΥ  Yeshop in house
ΕΡΓΟΔΟΤΗΣ:   Γιώργος Ελευθεριάδης
Αγίων Αναργύρων 13, Ψυρρή
Χρονολογία:15-01 Οκτωβρίου 2007
Eκτέλεση έργου: dARCHstudio
Κόστος κατακευής; 2.500 ευρώ
GROSS FLOOR AREA: 90 m2
PHOTOGRAPHY: Βασίλης Σκοπελίτης, Ελίνα Δρόσου

«Ευχαριστώ θερμά όλα τα παιδιά που εθελοντικά  βοήθησαν στην εκτέλεση της κατασκευής».
Ελίνα Δρόσου

 
Ημ. πρώτης δημοσίευσης στο gra: 2008-05-01

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital