ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

2009-10

(229) Megara F1 Circuit

03 Απρίλιος, 2011

(229) Megara F1 Circuit

Σχεδιασμός Αυτοκινητοδρομίου FORMULA ONE Στην Πάχη [Μέγαρα].


Φοιτήτρια: Μαρία Νάνου-Τσίχλα
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Αικατερίνη Λιάπη
Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών, Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Ημερομηνία Παρουσίασης: 24/06/2010

 

diplomatiki.220.2011.01.jpg

 

Σύντομη Περιγραφή
Δημιουργία αυτοκινητοδρομίου Formula One και πάρκου αναψυχής στην Πάχη, με σκοπό την ανάπτυξη της περιοχής σε κέντρο μηχανοκίνητου αθλητισμού και κέντρο παραθαλάσσιου τουρισμού.

Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η δημιουργία μίας πίστας Formula One με συμπληρωματικό πρόγραμμα: ένα πάρκο αναψυχής, ξενοδοχειακές και αθλητικές εγκαταστάσεις, μια πίστα Kart και περιβαλλοντική ανάπτυξη.

Το οικόπεδο που επιλέχτηκε έπρεπε να πληροί συγκεκριμένες προϋποθέσεις.   Η ίδρυση και εγκατάσταση αυτοκινητοδρομίου επιτρέπεται σε ενιαίο γήπεδο επιφάνειας τουλάχιστον 400 στρεμμάτων, το οποίο είναι άμεσα προσπελάσιμο από όλα τα μέσα μεταφοράς. Συγκεκριμένα η περιοχή έχει μεταφορική σύνδεση με το αεροδρόμιο μέσω του προαστιακού σιδηρόδρομου, επικοινωνεί με το κέντρο της Αθήνας, είναι πλησίον της εθνικής οδούς  και βρίσκεται πολύ κοντά σε περιφερειακό Νοσοκομείο (Θριάσιο). Στο συγκοινωνιακό δίκτυο προστίθεται και η θαλάσσια πρόσβαση. Επίσης σε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων εξασφαλίζεται η αποφυγή ηχορύπανσης λόγω της θέσης , επειδή βρίσκεται εκτός κατοικημένης περιοχής.

Η βασική ιδέα της χάραξης της πίστας ήταν οι ευθείες που την απαρτίζουν να είναι πολλαπλάσιες ενός σταθερού μήκους (1 πους=19.27 m), το οποίο επαναλαμβανόμενα χωρίζει σε κάθετο κάναβο το οικόπεδο. Επόμενο βήμα ήταν η ένταξη του σχεδίου πάνω στο αεροδιάδρομο και τα ελικοδρόμια του πολεμικού αεροδρόμιου της Πάχης και η σχέση που θα αποκτούσε η χάραξη με την απότομη υψομετρική διαφορά του λόφου της περιοχής.

Όλα αυτά συντέλεσαν στο σχεδιαστικό αποτέλεσμα μιας πίστας 6.057km με αρκετά σημεία προσπέρασης και με μια εναλλακτική πρόταση για μια ανηφορική στροφή (turn 9) στο λόφο με βάση τις υψομετρικές. Οι κερκίδες της πίστας είναι προστατευμένες από τον ήλιο τον περισσότερο καιρό, βασιζόμενη στο ηλιακό στερεογράφημα.

Μεγάλης σημασίας τοποθέτηση είναι αυτή των χώρων στάθμευσης (10000 θέσεις) και ως προς την κλίμακα, αλλά και ως προς την εύκολη διεξαγωγή του αθλήματος. Η ένταξη στο τοπογραφικό σχεδιασμό έγινε με ελεγχόμενες εισόδους  και γίνεται επιπλέον χρήση φωτοβολταϊκών στεγάστρων. Η τοπογραφία του πάρκου αναψυχής είναι η συνέχεια της γεωμετρίας των χώρων στάθμευσης, η οποία από αυστηρά γραμμική (με έμφαση στην ταχύτητα) αλλάζει και γίνεται πιο ρευστή. Κατά αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μια μετάβαση από την μηχανοκίνητη στην ανθρώπινη ταχύτητα, ολοκληρώνοντας έτσι την σκέψη για τρεις ζώνες ταχύτητας. Ενδεικτικά από 0 - 40 km/h (άνθρωπος) ,0 - 200km/h (συμβατικό αυτοκίνητο)  και 0 - 350 km/h (μονοθέσιο F1).

Συμπληρωματικά στο πάρκο έχει τοποθετηθεί μια πίστα για kart ή για συμβατικά αυτοκίνητα, δίνοντας έτσι την ευκαιρία για εκμετάλλευση του χώρου και μετά το πέρας των αγώνων του αυτοκινητοδρομίου. Για την ολοκλήρωση της μελέτης δημιουργήθηκαν τρεις ξενοδοχειακές μονάδες στο ανατολικό τμήμα του πάρκου αναψυχής, συνολικής δυναμικότητας τουλάχιστον 500 κλινών, έγινε αξιοποίηση και περισυλλογή των βρόχινων υδάτων για πότισμα και η δημιουργία ενός αιολικού πάρκου πάνω στο λόφο της περιοχής.

 

diplomatiki.220.2011.02.jpg

diplomatiki.220.2011.03.jpg

diplomatiki.220.2011.04.jpg

diplomatiki.220.2011.05.jpg

diplomatiki.220.2011.06.jpg

diplomatiki.220.2011.07.jpg

diplomatiki.220.2011.08.jpg

 

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

 

Share |

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital