ΕΡΓΟ

ΕΦΗΜΕΡΕΣ

ΜΟLΑΤ: Μανιτάρι-Ομπρέλα-Λάμπα-Τσούχτρα

07 Φεβρουάριος, 2009

ΜΟLΑΤ: Μανιτάρι-Ομπρέλα-Λάμπα-Τσούχτρα

Παρουσίαση πρότασης για ένα νέο τύπο στάσης λεωφορείου, με οικολογική συνείδηση και φιλική προς το επιβατικό κοινό.

English version

Σκοπός του σχεδιασμού είναι η δημιουργία μιας νησίδας προστασίας από τις καιρικές συνθήκες, της οποίας η λειτουργία δεν θα επιβαρύνει οικονομικά ή ενεργειακά το κοινωνικό σύνολο.
Είναι ενεργειακά αυτόνομη. Προσφέρει θέρμανση το χειμώνα, δροσισμό το καλοκαίρι, φωτισμό τη νύχτα.


Η αποφυγή δημιουργίας θέσεων για διαφημιστικό υλικό είναι συνειδητή.
Το σκεπτικό αυτό, απέτρεψε τη δημιουργία - κάθετων- επιφανειών οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για αφισοκόλληση, έστω και αν αυτό δημιουργεί ερωτήματα ως προς την αντιμετώπιση του ανεμόβροχου…
Για την ενεργειακή τροφοδοσία χρησιμοποιούνται 336 φωτοβολταϊκά πάνελ τριγωνικού σχήματος, τα οποία καλύπτουν πλήρως το κέλυφος του στεγάστρου, σε σχήμα τρούλου, της στάσης.


Μέσα στο στέγαστρο αυτό, βρίσκονται όλες οι ηλεκτρομηχανολογικές, οι ηλεκτρονικές εγκαταστάσεις και οι μετατροπείς ενέργειας. Ακριβώς από κάτω, μια ανοξείδωτή μεταλλική σχάρα, (η οροφή), προστατεύει τα μηχανήματα και εξασφαλίζει την ελεύθερη κυκλοφορία του αέρα και τη διέλευση του τεχνητού φωτός, (βραδινός φωτισμός).

 

 

Το σύνολο της κατασκευής είναι από χάλυβα και στηρίζεται κεντρικά σε κολώνα κυλινδρικής διατομής.
Σε περίπτωση ανάγκης ενεργειακής ανταλλαγής με τα τοπικά δημόσια δίκτυα, ή τροφοδοσίας, (π.χ. νερό), οι οδεύσεις γίνονται μέσω της κεντρικής αυτής κολώνας.

Η ονομασία της στάσης, οι πληροφορίες, τα δρομολόγια, ο χάρτης, τοποθετούνται σε προθήκη από γυαλί και μέταλλο κυρτού σχήματος, της οποίας το πλαίσιο στηρίζεται στη κεντρική κολώνα, όπως και το κάθισμα.
Όλα τα στοιχεία της στάσης, κάθισμα, πίνακας ανάρτησης πληροφοριών, είναι κυλινδρικά, για να αποφεύγονται οι τραυματισμοί και να διευκολύνεται ο καθαρισμός της.


H περιμετρική θέα είναι ανεμπόδιστη για να μπορούν οι χρήστες να αντιληφθούν την έλευση του λεωφορείου χωρίς να σηκωθούν από τη θέση τους ή να εγκαταλείψουν τη περίμετρο του στεγάστρου .

 

Το μέγεθος της στάσης είναι τέτοιο ώστε να καλύπτει τις ανάγκες κομβικών σταθμών στο κέντρο της πόλης και στο τέλος των διαδρομών.

Το θέμα είναι να περάσει το λεωφορείο…
 
Ελεάννα Χωρίτη

Share |

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital