ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Αντίθετα Σημεία

10 Ιανουάριος, 2010

Αντίθετα Σημεία

13 Graphic Design Studios ασχολούνται με 13 αντιθέσεις της δημιουργικής διαδικασίας.
(5, 6 & 7 Φεβρουαρίου 2010)  

English version

Το Design Walk για τέταρτη χρονιά δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες να περιπλανηθούν στο κέντρο της πόλης και στα graphic design studios της περιοχής. Το Design Walk 2010 έχει τη μορφή ενιαίας έκθεσης και καλεί τον θεατή να πάρει μέρος σε μια αφήγηση που σχολιάζει τη δημιουργική διαδικασία. Τα 13 graphic design studios που συμμετέχουν ασχολούνται με μια συγκεκριμένη αντίθεση. Την έκθεση επιμελείται η ομάδα curators double decker .

Ποιο είναι το θέμα της έκθεσης; Τα σημεία αντιθέσεων κατά την δημιουργική διαδικασία. Η δημιουργική διαδικασία είναι μια διαδρομή κατά τη διάρκεια της οποίας ο graphic designer αντιμετωπίζει ισχυρά δίπολα τα οποία πρέπει να προσεγγίσει και να ξεπεράσει. Για να προχωρήσει στον σχεδιασμό του πρέπει να διαλέξει και να ταυτιστεί με το ένα από τα δύο σημεία αντιθέσεων. Το Design Walk 2010 στηρίζεται σε αυτή την ιδέα των αντιθέσεων.


Οι graphic designers όμως ανατρέπουν αυτήν τη διαδικασία. Αντί να αντιμετωπίσουν τις αντιθέσεις που συναντούν κατά την δημιουργική διαδικασία ως εμπόδιο και να επιλέξουν μία από τις δύο, τις αφήνουν να συνυπάρχουν και να γίνουν αφορμή για την δημιουργία μιας ιδέας. Η έκφραση αυτής της ιδέας δεν έχει κανένα περιορισμό. Κατά τη διάρκεια του Design Walk κάθε σημείο της διαδρομής, κάθε graphic design studio, αντιστοιχεί και σε ένα διαφορετικό σημείο αντίθεσης.

Ας δούμε ποιες αυτές οι αντιθέσεις που διαπραγματεύονται οι συμμετέχοντες.
-Οι 3 in a Box  αναζητούν τη thin και bold πλευρά του εαυτού μας και του περιβάλλοντός μας. Είμαστε thin ή bold;. Είναι thin το να είσαι bold; Είναι bold το να είσαι thin; Το thin και το bold υπάρχουν ανεξάρτητα το ένα από το άλλο, ή όχι; Μία ιστορία συνύπαρξης εξελίσσεται στην έκθεση.

-Οι Bios αντιπαραθέτουν το κενό και το γεμάτο. Η επιμελητική ομάδα double decker έχει καλέσει συντάκτες graphic design περιοδικών. Οι συντάκτες αυτοί δίνουν τη δική τους ερμηνεία στο δίπολο κενό–γεμάτο. Επισκέπτονται τα studios, περπατούν μέσα στην πόλη, σταματούν σε χαρακτηριστικά σημεία της,  βιώνουν την πόλη και τελικά συμβάλλουν στην συμβολική μετατροπή του κενού σε γεμάτο.
 
-Για τους Design Shop, η τάξη και η αναρχία συνυπάρχουν. Η παρουσία της τάξης δεν αποκλείει την παρουσία της αναρχίας και το αντίστροφο. Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι η απόλυτη ισορροπία.

-Οι Designpark ασχολούνται με το θετικό και το αρνητικό, Δύο έννοιες αλληλένδετες και αλληλοεξαρτώμενες,οι οποίες συγκρούονται και συνδέονται μέσω εικόνας και ήχου.

-Το γραφείο G μελετά μια σειρά ερωτήσεων: με ποια κριτήρια καθορίζουμε την οπτική επικοινωνία; Ορίζεται η ομορφιά και η ασχήμια από τις τάσεις της εποχής; Πόσο κατευθυνόμενο είναι κάτι τέτοιο; Γίνεται να προτιμήσουμε να δημιουργήσουμε κάτι άσχημο και να μας αρέσει; Μήπως τότε αυτό θα είναι αυτόματα όμορφο; Οι G καλούν το κοινό να πάρει θέση απέναντι σε καθημερινά αντικείμενα.

-Η ομάδα των geometry τοποθετείται απέναντι στο θόρυβο και τη σιωπή. Υποστηρίζει πως η διάδοση των «σινιάλων» γίνεται ολοένα και πιο έντονη και η πληροφορία τελικά υποβαθμίζεται. Γίνεται θόρυβος και απόλυτη αοριστία. Οι geometry πιστεύουν επίσης πως μια νέα αλήθεια εμφανίζεται επειδή ένα γεγονός διακόπτει την επανάληψη. Θεωρεί πως αυτό είναι κάτι που διαρκώς εξετάζουμε αν και που δύσκολα μπορούμε να ονομάσουμε αλλά είμαστε όλοι πιστοί σε αυτό. Είναι ένα μήνυμα που απαιτεί αποκωδικοποίηση πριν γίνει απόλυτα προφανές.

-Η αντίθεση αυθεντικού και αντίγραφου που διαπραγματεύονται οι I am Design etc ξεφεύγει από τα όρια της δημιουργίας και μπαίνει στη σφαίρα του δημιουργού. Οι οικογενειακές, κοινωνικές και γεωγραφικές επιρροές, οι ρόλοι στους οποίους καλούμαστε να μπούμε, τα όρια τα οποία δεν πρέπει να ξεπεράσουμε και επηρεάζουν τελικά το βαθμό αυθεντικότητας της κάθε απόφασης μας σε συνάρτηση με την αντίληψη του παρατηρητή που μας εξετάζει.

-Οι Indivisuals παρουσιάζουν ένα εύρος απόψεων σχετικά με την αναλογική και την ψηφιακή τεχνολογία. Χρησιμοποιώντας ό,τι μέσο διαθέτουν, επιχειρούν να συνθέσουν τους διαφορετικούς τρόπους δουλειάς του καθενός, συνδυάζοντας την ευκολία της χρήσης των νέων μέσων, με τη χαρά της συλλογικής δημιουργίας που ενυπάρχει στη χρήση της αναλογικής τεχνολογίας.

-Οι Mums Design δοκιμάζουν μια εικαστική ανατροπή που αντιστρέφει τους ρόλους των λέξεων και της εικόνας και θέτουν ερωτήματα. Λέξεις ή εικόνα; Πότε χρειαζόμαστε τις λέξεις και πότε την εικόνα; Τι συμβαίνει εκεί που οι λέξεις είναι απαραίτητες για να επικοινωνήσουμε, αλλά απουσιάζουν; Μπορεί άραγε να υπάρξει διάλογος, χωρίς λέξεις;

-Οι π6 αντιπαραθέτουν το συμβολικό και την κυριολεξία. Η κυριολεξία ενός συμβόλου. Το σύμβολο και το συμβολικό. Η χρήση ενός συγκεκριμένου συμβόλου. Στην προσέγγισή τους οι π6 μελετάνε ένα συγκεκριμένο σύμβολο-κλισέ. Ένα σχήμα γνωστό και οικείο που φέρνει συγκεκριμένους συνειρμούς.

-Οι Poor Designers ασχολούνται με το οριζόντιο και το κάθετο κάδρο και ζητούν από τους επισκέπτες να μπουν στη θέση (και στα διλήμματα) των designers αναφορικά με το κάδρο της εικόνας. Οι Poor Designers θέτουν το βασικό ερώτημα που προκύπτει κατά στον σχεδιασμό WHICH SIDE UP? και υποστηρίζουν πως συχνά το ίδιο το project απαντά/επιβάλλει το THIS SIDE UP.
 
-Οι Sereal Designers βασιζόμενοι σε γενικές παραδοχές, οι sereal designers  αναδεικνύουν την αμφίσημη ιδιότητα των λέξεων “ενδιαφέρον” και “βαρετό”. Οι δύο αυτές λέξεις, όντας μόνο μια λεκτική επεξεργασία των ιδεών που αντιπροσωπεύουν, δεν υποδηλώνουν μια αντίθεση ή μια διαφωνία, αλλά μια συμφωνία και ακόμα περισσότερο μια αλληλεξάρτηση.

-Τέλος, οι Switch Place Identity αντιπαραθέτουν το πρώτο πλάνο με το φόντο. Όταν στο προσκήνιο είναι το design ή ένα προϊόν, μια μάρκα, ένας χώρος, μια ταυτότητα, μια εμπειρία, ένα συναίσθημα, μια επιθυμία, τι μένει στο παρασκήνιο; Ένας διακόπτης με τον οποίο εναλλάσσεται το προσκήνιο που αντιλαμβανόμαστε, με το παρασκήνιο που πραγματικά υπάρχει περιμένει τον επισκέπτη να παίξει, να δει και να κρύψει.

Αυτές είναι οι αντιθέσεις που θα παρακολουθήσουμε στην έκθεση και το γενικό concept των designers . Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφτείτε το website του Design Walk http://www.designwalk.gr/index.html

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital