ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΝΕΑ

29 Νοέμβριος, 2011

2 ταινίες για την Αθήνα

Δύο ταινίες για δύο τελείως διαφορετικές όψεις της ίδιας πόλης, σαν να μοιράζονται έναν ηθοποιό που παίζει έναν διαφορετικό αλλά εξίσου πρωταγωνιστικό ρόλο κάθε φορά.

 

«Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία κάθε σκηνοθέτη είναι ένα τεράστιο ταξίδι. Κι όταν αυτό το ταξίδι γίνεται ως ανεξάρτητη παραγωγή, είναι εγγυημένη περιπέτεια. Το «Tungsten» και «Ο ξεναγός» γυρίστηκαν ενάντια στις ίδιες δυσκολίες και με εφόδια την ίδια πίστη και γενναιόδωρη προσφορά ενός συνόλου δημιουργικών ανθρώπων. Είναι δύο πρώτες μεγάλου μήκους που ολοκληρώθηκαν με ελάχιστα χρήματα και αστείρευτο ενθουσιασμό.


Πέρα από τις συνθήκες παραγωγής, οι δύο ταινίες μοιράζονται κι έναν χαρακτήρα: την Αθήνα. Είναι δύο ταινίες για δύο τελείως διαφορετικές όψεις της ίδιας πόλης, σαν να μοιράζονται έναν ηθοποιό που παίζει έναν διαφορετικό αλλά εξίσου πρωταγωνιστικό ρόλο κάθε φορά.
Στο «Tungsten» η Αθήνα είναι μία ασπρόμαυρη πόλη, με εργατικές κατοικίες, ψηλά κτίρια, εγκαταλελειμμένα εργοστάσια, μεγάλες λεωφόρους και φθαρμένες πεζογέφυρες. Στον «Ξεναγό» η Αθήνα είναι μία καλοκαιρινή πόλη, γεμάτη ζωή, αρχιτεκτονική ποικιλομορφία και μνημεία παγκόσμιας εμβέλειας. Η κοινή διανομή τους είναι ένας διάλογος για την Αθήνα, για τα διαφορετικά της πρόσωπα, τα προβλήματά της, την αστείρευτη γοητεία της και την τεράστια αφηγηματική της δυναμική ως κινηματογραφικό φόντο.


Πάνω απ' όλα όμως η κοινή έξοδος στις αίθουσες αποτελεί την φυσική συνέχεια του πνεύματος της συλλογικότητας και της αλληλοβοήθειας με την οποία γίνανε οι ταινίες στο στάδιο της διανομής τους. Ταυτόχρονα αποτελεί και μία εναλλακτική πρόταση στο πεδίο της διανομής, ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που καλείται να υπερβεί κάθε ανεξάρτητη παραγωγή. Ευελπιστούμε η κοινή έξοδος στις αίθουσες να αποτελέσει αφορμή για περισσότερους εναλλακτικούς τρόπους διανομής στο μέλλον».

Γιώργος Γεωργόπουλος
Ζαχαρίας Μαυροειδής


Οι ταινίες θα παίζονται μέχρι 7/12 (ίσως και περισσότερο)  στους κινηματογράφους ΑΣΤΟΡ και ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ ενώ και οι δύο θα προβάλονται με αγγλικούς υπότιτλους. Παράλληλα, θα υπάρχει η επιλογή διπλού, πιο οικονομικού εισιτηρίου για όποιον θέλει να δει και τις δύο ταινίες. Οι προβολές θα συνεχίσουν και για δεύτερη εβδομάδα εφόσον υπάρξει ικανή προσέλευση θεατών.

Ώρες προβολών:
ΑΣΤΟΡ Hollywood 3D, Σταδίου 28, Mετρό Πανεπιστήμιο (είσοδος εντός στοάς Κοραή)
21.15  Ξεναγός

ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ, Λ.Συγγρού 106, Μετρό Συγγρού-Φιξ
19.20 Ξεναγός
22.45 Ξεναγός

Τα πρώτα 5 gold μέλη που επικοινωνήσουν άμεσα μαζί μας στο info@greekarchitects.gr , θα κερδίσουν από μια διπλή δωρεάν πρόσκληση.
(Στοιχεία: όνομα, επίθετο, τηλέφωνο (με την ένδειξη cine gra)


«Ο ξεναγός»
Ο «ξεναγός», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ζαχαρία Μαυροειδή, είναι μια ανεξάρτητη DIY νεανική κωμωδία για την σεξουαλικότητα, την αρχιτεκτονική και τους σύγχρονους Έλληνες. Η ταινία παρακολουθεί μέσα από το βλέμμα του εκκολαπτόμενου ξεναγού εννιά μπερδεμένους νέους αρχιτέκτονες στην περιπλάνηση τους στην εξίσου μπερδεμένη Αθήνα. Η ταινία ξεχώρισε στο 51ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, όπου προβλήθηκε σε πρώτη προβολή, ενώ το αθηναϊκό κοινό είχε την ευκαιρία για μία πρώτη «ξενάγηση» κατά τη διάρκεια του 24ου Φεστιβάλ «Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου». Τον ρόλο του ξεναγού ερμηνεύει ο βραβευμένος με βραβείο Χορν Μιχάλης Οικονόμου, ενώ το υπόλοιπο καστ περιλαμβάνει ηθοποιούς από Ελλάδα, Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία και ΗΠΑ.
Ελλάδα, 2010, 90'

 


("Ο ξεναγός") OFFICIAL TRAILER/Gr subs

 


ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Ο «ξεναγός» είναι μία κωμωδία για έναν μπερδεμένο νεαρό Έλληνα, με φόντο την εξίσου μπερδεμένη ελληνική πρωτεύουσα. Ο Ιάσονας ξεκινά την ξενάγησή του προσπαθώντας να δείξει στο γκρουπ του τα καλύτερα της Αθήνας. Σύντομα το γκρουπ τον φέρνει αντιμέτωπο με την βασική σύγκρουση της σύγχρονη ελληνικής εθνικής ταυτότητας: περηφάνια για το ένδοξο παρελθόν και αμηχανία για το χαοτικό παρόν. Η αρχιτεκτονική της Αθήνας εικονοποιεί αυτή την αντίφαση με τον πλέον γλαφυρό τρόπο. Είναι μια πόλη διεθνώς ταυτισμένη με την Ακρόπολη, ένα λαμπρό μνημείο του παρελθόντος, το οποίο περιβάλλεται από ένα βαλκανοοριεντάλ σύγχρονο αστικό τοπίο. Η εξερεύνηση της αρχιτεκτονικής ταυτότητας της Αθήνας, παραλληλίζεται με την εξερεύνηση της προσωπική ταυτότητας του Ιάσονα, ο οποίος βιώνει το προσωπικό το μπέρδεμα με αντίστοιχα ανάμικτα συναισθήματα. Το ερώτημα «ποια είναι η Αθήνα» θα απαντηθεί μαζί με το ερώτημα «ποιος είμαι εγώ» σε μια ταράτσα με θέα την Ακρόπολη.

ΣΥΝΟΨΗ
Ο Ιάσονας κατεβαίνει στην Αθήνα ξεκινώντας την νέα του φιλόδοξη καριέρα ως "ξεναγός αρχιτεκτόνων". Το γκρουπ του αποτελείται από φοιτητές αρχιτεκτονικής από το εξωτερικό που ολοκληρώνουν το Erasmus τους στην Θεσσαλονίκη. Σύντομα ο Ιάσονας έρχεται αντιμέτωπος με τις ετερόκλητες απαιτήσεις των φοιτητών που προτιμούν έναν πολύωρο καφέ ή μία επίσκεψη σε νεκροταφείο από μία ξενάγηση στην Ακρόπολη. Παράλληλα, βρίσκεται ξανά με την πάλαι ποτέ κολλητή του φίλη Μυρσίνη. Παγιδευμένος ανάμεσα σε μία φίλη που τον βλέπει όλο και λιγότερο σαν φίλο και ένα γκρουπ που τον βλέπει όλο και λιγότερο σαν ξεναγό, ο Ιάσονας θα αναγκαστεί να δώσει μια λύση στα προσωπικά του αδιέξοδα.

 


«Tungsten»
Υποψήφιο για 2 βραβεία της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου:
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη (Γιώργος Γεωργόπουλος) / Βραβείο Β' Ανδρικού Ρόλου (Βαγγέλης Μουρίκης).

4 Βραβεία για το Tungsten στο Cyprus International Film Festival:
(Καλύτερης Ταινίας - Χρυσή Αφροδίτη, Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερου Σεναρίου, Καλύτερου Μοντάζ).

 

 


Tungsten Official Trailer (English Subs)

 


ΙNFO
Tungsten -W- (τουνγκστένιο ή βολφράμιο) μέταλλο με ατομικό αριθμό 74 και ατομικό βάρος 183,85. Έχει θερμοκρασία τήξης 3410±20 C° και θερμοκρασία βρασμού 5660C°.
Είναι γνωστό για τις πολύ υψηλές του αντοχές στη θερμότητα αλλά και την υψηλή αγωγιμότητα του. Έχει το υψηλότερο σημείο τήξεως από όλα τα καθαρά μέταλλα και το δεύτερο υψηλότερο από όλα τα στοιχεία του Περιοδικού Πίνακα μετά τον άνθρακα. Γι' αυτό και χρησιμοποιείται κυρίως στις ηλεκτρικές εφαρμογές (πχ στα πηνία των ηλεκτρικών λαμπτήρων).

Ελλάδα, 2010, 99'

ΣΥΝΟΨΗ
Δυο έφηβοι, ένας ελεγκτής εισιτηρίων, ένα ζευγάρι, μετανάστες, παιδιά, στριμωγμένοι στον τοίχο ενός αδιέξοδου χωματόδρομου στη καρδιά της Αθήνας.
Μια ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία με ιδιαίτερη αισθητική, λιτή - μη γραμμική αφήγηση και σκληρό λόγο. Αποκλεισμός, βία, ψυχολογικός κανιβαλισμός και αλλεπάλληλες διακοπές ρεύματος, σκιαγραφούν, μία κοινωνία στα όριά της, ξεχασμένη στο σκοτάδι, όπως λέει χαρακτηριστικά ένας από τους πρωταγωνιστές.
Θύτες και θύματα σε ρόλους που εναλλάσσονται, αποκαλύπτουν μία μηχανή πιο ισχυρή από τη βούληση τους: Την κρεατομηχανή των ληγμένων λογαριασμών, των άδειων καρτών και των πτωχευμένων ονείρων, που κινεί τη δράση έως το αδιέξοδο.

ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Η ταινία μιλάει για τη βία που μας περιστοιχίζει και τον τρόπο με τον οποίο την αναπαράγουμε. Ουσιαστικά το θέμα της είναι η αγωγιμότητα του ανθρώπινου σώματος στο ζήτημα της βίας.
Είναι μία ασπρόμαυρη σπονδυλωτή ταινία, urban αισθητικής, που αποτελείται από τρεις ιστορίες που διασταυρώνονται σε διάφορα σημεία. Η πρώτη ιστορία αφορά ένα ελεγκτή εισιτηρίων (Βαγγέλης Μουρίκης) ο οποίος είναι πνιγμένος στα χρέη και ψάχνει τρόπους να ξεχρεώσει αλλά και να κρατήσει ενωμένη την οικογένεια του. Η δεύτερη ιστορία αφορά ένα ζευγάρι (Τάσος Νούσιας-Κόρα Καρβούνη) το οποίο βρίσκεται ένα βήμα πριν το χωρισμό. Η τρίτη ιστορία αφορά δύο έφηβους (Όμηρος Πουλάκης - Προμηθέας Αλειφερόπουλος) που τριγυρνάνε μέσα στην πόλη κουβαλώντας ένα παλιό περίστροφο (οικογενειακό κειμήλιο). Και οι τρεις ιστορίες εξελίσσονται κατά τη διάρκεια μίας ημέρας με συνεχής διακοπές ρεύματος λόγω κάποιας απεργίας. Στα σημεία που οι ιστορίες των ηρώων τέμνονται, αλλάζουν κατεύθυνση. Από θύματα γίνονται θύτες και αντίστροφα. Μέχρι την τελική λύση όπου όλοι έρχονται αντιμέτωποι με τις συνέπειες των πράξεων τους.

 

 

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2025. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital