ΔΙΑΛΟΓΟΣ

Οργάνωση Κλάδου

Προβλήματα εφαρμογής του Ν. 4030/11

03 Απρίλιος, 2012

Προβλήματα εφαρμογής του Ν. 4030/11

Ο ΣΑΔΑΣ μετά από διαμαρτυρίες μελών του, θεωρεί καθήκον του να
επισημάνει στους αρμόδιους φορείς (ΥΠΕΚΑ - ΥΠΥΜΕΔΙ - ΤΕΕ) σημαντικές δυσλειτουργίες του νόμου.

Ο ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων, μετά από διαμαρτυρίες μελών του ελεύθερων επαγγελματιών και δημοσίων υπαλλήλων απ’ όλη την επικράτεια, θεωρεί καθήκον του να επισημάνει στους αρμόδιους φορείς (ΥΠΕΚΑ – ΥΠΥΜΕΔΙ – ΤΕΕ) τις σημαντικές δυσλειτουργίες που εμφανίζονται στην προσπάθεια εφαρμογής των διατάξεων του Ν. 4030/11, με σημαντικές επιπτώσεις στη δυνατότητα διεκπεραίωσης των Αδειών Δόμησης.

1. Καθυστέρηση και έλλειμμα στελεχιακού δυναμικού για τη σύσταση των συμβουλίων ΣΥΠΟΘΑ, ΣΑ και Επιτροπών Αυθαιρέτων του Ν. 4014/11.

2. Δυστοκία στην παραλαβή – πρωτοκόλληση – διεκπεραίωση Εγκρίσεων και Αδειών Δόμησης λόγω και της έλλειψης Μητρώων Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών.

3. Με τις αλλαγές στις πρώην Νομαρχιακές Πολεοδομίες, Δ/νσεις ΧΟΠ και ΤΠ & ΠΕ, μετά την εφαρμογή του Καλλικρατικού συστήματος Αυτοδιοίκησης, μετατάχθηκαν όλοι οι υπάλληλοί τους στις υπηρεσίες Πολεοδομίας των Δήμων που παρέλαβαν όμως μόνο το αντικείμενο της Έκδοσης Αδειών. Η έλλειψη λοιπόν σήμερα υπηρεσιών Χωροταξίας – Πολεοδομίας ανά Περιφερειακή Ενότητα δημιουργεί δυσεπίλυτο πρόβλημα στη λειτουργία των συμβουλίων ΣΥΠΟΘΑ, ΣΑ και Επιτροπών Αυθαιρέτων, που προϋποθέτει την ύπαρξη Τμήματος Πολεοδομίας της Αποκεντρωμένης – Περιφερειακής Διοίκησης σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, στα πλαίσια του οποίου θα λειτουργούν τα παραπάνω συμβούλια και το οποίο, πιθανά, θα εποπτεύει τις Υπηρεσίες Δόμησης.

4. Η βασική καινοτομία του Ν. 4030/11, που ήταν η ηλεκτρονική υποβολή και έκδοση των Αδειών Δόμησης, δεν έχει ακόμα χρονικό ορίζοντα υλοποίησης. Θεωρούμε ότι η ανάληψη των ευθυνών που ανατίθενται στους μηχανικούς με το σύστημα έκδοσης αδειών και ελέγχου κατασκευών του Ν. 4030, προϋποθέτει αφενός μεν την απλοποίηση και κωδικοποίηση της νομοθεσίας και αφετέρου ένα σύστημα διεκπεραίωσης αντιγραφειοκρατικό, που θα μας απεγκλωβίσει από το αντιπαραγωγικό και αναξιοπρεπές «στήσιμο» στις Υπηρεσίες Δόμησης. Με την επικείμενη ψήφιση του «ΝΟΚ» και την πρόταξη της έντυπης υποβολής και οι δύο αυτές προϋποθέσεις δεν επιτυγχάνονται.

5. Σημαντικό στοιχείο – αίτημα του κλάδου μας για την εξομάλυνση της διαδικασίας διεκπεραίωσης επισημαίνουμε ότι είναι και η διασφάλιση της οριζόντιας επικοινωνίας των εμπλεκόμενων υπηρεσιών για τη χορήγηση, με μια αίτηση στην Υπηρεσία Δόμησης, όλων των απαραίτητων εγκρίσεων.

Ζητάμε την τρίμηνη αναστολή εφαρμογής του Ν 4030/11.

Επιφυλασσόμαστε να επανέλθουμε με πλήρη καταγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε στην εφαρμογή των ρυθμίσεων των Ν. 3843/10 (Ταυτότητα Κτηρίων), 3919/11 (ΠΔ για τον κανονισμό του κώδικα αμοιβών στα ιδιωτικά έργα), 4014/11 (ηλεκτρονική υποβολή β’ φάσης, δελτίο δομικής τρωτότητας της κατασκευής, κλπ.), 4030/11 (Υπουργικές αποφάσεις για την πλήρη εφαρμογή των διατάξεων του Νόμου, ΜΗ.Κ.Ι.Ε).

Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά ότι, με επιμέρους νομοθετικές ρυθμίσεις που θεσμοθετούνται χωρίς επιστημονικά παραδεκτή αλληλουχία, δεν λύνονται τα χρόνια προβλήματα του τρόπου παραγωγής δομημένου χώρου.

Αθήνα 3 Απριλίου 2011
Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital