ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Αντιστοίχιση προοπτικής (3Ds MAX)

25 Ιούνιος, 2008

Αντιστοίχιση προοπτικής (3Ds MAX)

Αντιστοίχιση προοπτικής σε σκηνή

Για να αντιστοιχίσουμε προοπτική σε μια σκηνή με κάποιο background, χρησιμοποιούμε ένα φόντο με χαρτογράφηση εικόνας – περιβάλλοντος και τη γραμμή του ορίζοντα της μηχανής λήψης ώστε να προσαρμόσουμε την προοπτική της σκηνής μας με αυτήν της εικόνας του φόντου. Αυτό  είναι χρήσιμο όταν θέλουμε το rendering να προσαρμοστεί με μια φωτογραφία ή ένα φόντο (κτίριο μέσα σε κάποιο οικόπεδο). Καλύτερα αποτελέσματα θα έχουμε αν η εικόνα του φόντου έχει την ίδια ανάλυση και το ίδιο μέγεθος με το αρχείο εξόδου μας δηλ. του rendering.

Προσθέτουμε camera και ενεργοποιούμε την προβολή της camera στο παράθυρο perspective. Έπειτα, πηγαίνουμε από τα μενού στο render/environment (πλήκτρο συντόμευσης 8) (εικ. 1), επιλέγουμε από το παράθυρο που εμφανίζεται map ή bitmap και επιλέγουμε την εικόνα του φόντου από τα αρχεία μας. Για να ενεργοποιήσουμε την εικόνα του φόντου στο παράθυρο προβολής πηγαίνουμε από τα μενού στο views/viewport background/ ενεργοποιούμε το use environment background και το display background/ ok. (εικ.2)

 


  

                                                      εικ.1                                  εικ.2

Επιλέγουμε την μηχανή λήψης/Modify/ και ενεργοποιούμε από τις επιλογές το show horizon. Στο παράθυρο προβολής camera  θα εμφανιστεί μια μαύρη γραμμή. Με το orbit camera σύρουμε τη σκηνή μέχρι να ευθυγραμμιστεί η γραμμή του ορίζοντα με τον ορίζοντα την εικόνας του φόντου.

εικ. 3

Για να ρίχνει η σκηνή σκιά στο φόντο κατασκευάζουμε ένα box και ένα φως omni που να ρίχνει σκιά στο box. ΠΡΟΣΟΧΗ : Τo box πρέπει να προσαρμοστεί στην επιφάνεια που θέλουμε να ρίχνει σκιά. Στο material editor (πλήκτρο Μ), πατάμε το κουμπί standard και επιλέγουμε matte/shadow (εικ.3). Αυτή η επιλογή – υλικό έχει την ιδιότητα όταν μπαίνει σε κάποιο αντικείμενο να μην φαίνεται στο τελικό rendering αλλά να επηρεάζει τα υπόλοιπα με τις ιδιότητές του. Επομένως, τώρα η σκηνή μας ρίχνει σκιά στο ΄έδαφος΄ του φόντου  δηλ. στο box που κάναμε και δεν φαίνεται. Αν η επιφάνεια ήταν ανακλαστική ( πχ. νερό) θα εισάγαμε και flat mirror ή raytrace στα map.

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital