ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Εκπαίδευση των Μηχανικών, αντιμετωπίζοντας  την πρόκληση της Ευρωπαϊκής κρίσης

12 Απρίλιος, 2014

Εκπαίδευση των Μηχανικών, αντιμετωπίζοντας την πρόκληση της Ευρωπαϊκής κρίσης

Την πρωτοβουλία είχε η Αντιπρόεδρος του SEFI και Αντιπρύτανις του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Αντωνία Μοροπούλου

H Ευρωπαϊκή Ένωση Πολυτεχνείων (Society of European Engineering Institutions) στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης διοργάνωσε τη  Δευτέρα 7 Απριλίου 2014 στις Βρυξέλλες στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην ΕΕ ημερίδα με τίτλο «Εκπαίδευση των Μηχανικών, αντιμετωπίζοντας την πρόκληση της Ευρωπαϊκής κρίσης».

Την πρωτοβουλία είχε η Αντιπρόεδρος του SEFI και Αντιπρύτανις του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, Αντωνία Μοροπούλου. Μεταξύ των διακεκριμένων ομιλητών : η κυρία Ανδρούλλα Βασιλείου, Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό, την Πολυγλωσσία τη Νεολαία και τον Αθλητισμό και ο Καθηγητής. κ. Αθανάσιος Κυριαζής, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δια γραπτού μηνύματός του.

Οι ομιλητές από την πλευρά των Πανεπιστημίων και της Βιομηχανίας ήταν οι:

Ο Πρόεδρος του SEFI Καθηγητής του Πανεπιστημίου του Birmingham Mr. Kamel Hawwash, Dr. A. de la Bourdonnaye, Διευθυντής της Ecole Nationale des Ponts et Chaussees, της Γαλλίας, Prof. R. Fastenau, Κοσμήτορας της Σχολής των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μαθηματικών και Επιστημών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου του Delft της Ολλανδίας, Mr. J. Vyncke, Διευθυντής Έρευνας Καινοτομίας του Βελγικού Ινστιτούτου Ερευνών του Κτιρίου (BBRI) εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής πλατφόρμας έρευνας και τεχνολογίας της κατασκευής, Mrs Christiane Malcorps, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της ένωσης της Βιομηχανίας του Βελγίου.

Στην ημερίδα συζητήθηκαν κρίσιμα θέματα που αφορούν στα Δημόσια Πανεπιστήμια της Ευρώπης και ειδικότερα στα Πολυτεχνεία, τα οποία προκαλούνται από τη δραματική μείωση της Δημόσιας χρηματοδότησης και τη διακύβευση της ποιότητας των Σπουδών. 15 χρόνια μετά την εφαρμογή της Bologna η εμπειρία δείχνει ότι το μοντέλο σπουδών τριετούς φοίτησης + διετούς επιπλέον εξειδίκευσης δεν ισοδυναμεί προς τα ενιαία και αδιάσπαστα πενταετή προγράμματα σπουδών.

Οι ανάγκες της Ευρωπαϊκής βιομηχανίας, των δημόσιων και ιδιωτικών τεχνικών έργων και υπηρεσιών έχουν οδηγήσει στην πράξη στη ζήτηση και απορρόφηση από την αγορά εργασίας κυρίως μηχανικών 5ετών σπουδών, διότι αυτοί μπορούν να επιλύουν σύνθετα προβλήματα σε μεταβαλλόμενες συνθήκες, αντιμετωπίζοντας κινδύνους και αναλαμβάνοντας την υψηλότερη τεχνική ευθύνη.

Η ημερίδα και ενόψει της αναθεώρησης της Bologna έως το τέλος του 2015 θα θέσει και θα διερευνήσει νέες βιώσιμες λύσεις στα θέματα αυτά. Για παράδειγμα, την παραλληλία προγραμμάτων σπουδών πέντε έως τριών ετών με ανάλογη διαβάθμιση ευθύνης, ώστε να μην υποβαθμίζεται η επιστημονική θεμελίωση των σπουδών των Μηχανικών στις βασικές επιστήμες. Με αυτές τις προϋποθέσεις εκτιμήθηκε ότι οι μηχανικοί θα μπορούν να εκπληρώσουν τον ιστορικό τους ρόλο στην αειφόρο ανάπτυξη και να συμβάλουν στην έξοδο της Ευρώπης από την κρίση.

ΤΕΕ

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital