ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

Συμμετοχές 2011

(128.11) Καλών Τεχνών’ σ’ έξι

02 Φεβρουάριος, 2012

(128.11) Καλών Τεχνών’ σ’ έξι

Η διπλωματική εργασία αναφέρεται στην αναδιαμόρφωση της Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης και στην ενοποίηση της σχολής Καλών τεχνών.


Φοιτητές : Βασιλική Θ. Δαλαμάγγα, Βασιλική Γ. Διαμαντή
Επιβλέποντες: Ν. Τσινίκας, Β. Παπαδιαμαντόπουλο.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ημερομηνία παρουσίασης: Τρίτη 28 Ιουνίου 2011

 

 

Γενική περιγραφή
Η διπλωματική εργασία αναφέρεται στην αναδιαμόρφωση της Διεθνής Έκθεσης Θεσσαλονίκης  και στην ενοποίηση της σχολής Καλών τεχνών. Τα τμήματα της σχολής αυτής βρίσκονται διασκορπισμένα, επομένως η συγκέντρωσή τους θα δημιουργήσει έναν πολιτιστικό πυρήνα ο οποίος ταιριάζει απόλυτα στον χώρο της Δ.Ε.Θ. η οποία έχει προγραμματιστεί να μεταφερθεί.

Διατηρούνται τα πιο αξιόλογα κτίρια, όπως τα περίπτερα 2 και 9 στα οποία τοποθετούνται χρήσεις συμπληρωματικές της σχολής καθώς επίσης και το ΜΜΣΤ, το Αλεξάνδρειο Μέλαθρον, ο πύργος του ΟΤΕ και οι 3 πύλες εισόδου, τα οποία διατηρούν τις χρήσεις τους και αποτελούν τοπόσημα για την πόλη.

Δεδομένα
Η χωροθέτηση των νέων κτιρίων έγινε με βάση τον σχηματισμό κάποιων ζωνών. Το τμήμα Θεάτρου τοποθετείται στον άξονα Ροτόντα- αρχαιολογικός χώρος, διότι αυτός έχει έναν θεατρικό χαρακτήρα, το τμήμα της Μουσικής στα όρια της Αγγελάκη για να μεταβάλλει τους ήχους του πυκνού αστικού ιστού, το τμήμα των Εικαστικών τεχνών στο νοητό τρίγωνο που ορίζουν τα μουσεία- εκθεσιακοί χώροι, το τμήμα του Κινηματογράφου στα όρια της Εγνατίας και σε άμεση γειτνίαση με τα πανεπιστήμια και τέλος το κτίριο της Βιβλιοθήκης ανάμεσα στα υπάρχοντα κτίρια.

Ακόμα πραγματοποιήθηκε ανάλυση ξεχωριστά για το κάθε τμήμα, μελετήθηκαν οι οδηγοί σπουδών, ώστε να προκύψουν οι ιδιαίτερες ανάγκες του, το κτιριολογικό του, αλλά και να εξακρυβωθούν οι ιδιαίτερες σχέσης που αναπτύσσονται μεταξύ των τμημάτων. Τα τμήματα των σχολών αντιλαμβάνονται ως τέσσερα επιμέρους στοιχεία που συγκροτούν τη Σχολή Καλών Τεχνών, συνεπώς επιτρέπεται ένας διάλογος και μια αλληλοσυσχέτιση μεταξύ τους. Αρχική πρόθεση ήταν να υπερτερεί ένα τμήμα έναντι κάποιου άλλου, αν και στα δυο τμήματα διδασκόταν το ίδιο μάθημα (υποκριτική, σκηνοθεσία, σενάριο, φωτογραφία και άλλα) αλλά ήταν πιο σημαντικό στο ένα από αυτά. Με αυτόν τον τρόπο ορίζονται οι σχέσεις μεταξύ των τμημάτων.  

Μέθοδοι επιστημονικής ανάλυσης
Το τοπογραφικό χωρίστηκε με έναν κάνναβο 6x6 και επεξεργάστηκε με βάση έναν αλγόριθμο, στη λογική του game of life.

Η διάσταση 6x6 αποδείχτηκε η πιο ιδανική για 1) κτιριολογικούς και στατικούς λόγους αλλά και για τη 2)δημιουργία επιμέρους χώρων στο τοπογραφικό. Ο αλγόριθμος γράφτηκε σε γλώσσα υπολογιστών από τη φοιτητική ομάδα. Επιλέχτηκαν 8 χρώματα τα οποία αντιπροσωπεύουν 4 χρήσεις και 4 υλικά. Ο τρόπος που επιδρούν μεταξύ τους ορίζει τους κανόνες χρήσεων και υλικότητας. Το σύστημα απλοποιείται σε μία μονάδα από 9 κουτάκια όπου κάθε φορά πρωταγωνιστεί το μεσαίο. Αρχικά κοιτάει τον εαυτό του και αν δεν είναι κλειδωμένο ελέγχει τα διαγώνιά του. Αν 3 από αυτά είναι ίδια τότε γίνεται ίδιο, διαφορετικά κοιτάει το δίπλα δεξιά του και επηρεάζεται από τους κανόνες χρήσεων και υλικότητας. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται σε όλο το τοπογραφικό δίνοντας κάθε φορά-σε κάθε γενιά- διαφορετικά αποτελέσματα. Επιλέχτηκε η 13 γενιά διότι σχηματιζόντουσαν χώροι, μορφές και διαδρομές.

Παρακάτω παραθέτουμε τους δυο αλγόριθμους, με τους οποίους λειτουργεί το game of life. Ο πρώτος γεμίζει τον πίνακα με χρώματα και ο δεύτερος προγραμματίζει τις σχέσεις των χρωμάτων, όπως τις έχουμε ορίσει.

Αλγόριθμος 1

print '\n' , "Wellcome to Maya's Python! CA Ascript experiment" import maya.cmds as cmds import maya.mel as mel import random  """ Dimiourgei kai gemizei ton pinaka dedomenwn dataBase symfwna me to sxedio Dimiourgia listas 0-84            -seires- Se kathe seira fwliazoun 0-124    -stiles- Se kathe stili fwliazoun 0-1    -kleidomeno(Y/N) -color(1,2,3,4,5,6,7,8) """ dataBase = [[[" " for lock in range(2)] for col in range(86)] for row in range(126)]  # gia pliri drasi toy progrmammatos prepei i range(0,84) for i in range(1,84) :     i = str(i)     # gia pliri drasi toy progrmammatos prepei j range(0,124)     for j in range(1,124) :         j = str(j)         if len(i) == 1 : i = ("0" + i)         else : i = i         if len(j) == 1 : j = "00" + j         elif len(j) == 2 : j = "0" + j         elif len(j) == 3 : j = j         cubeName = "Cube"+ i + "_" + j         print '\n' , "curent working cube's name is : " , cubeName         shapeNode = cubeName + "|" + cubeName + "Shape1"         shadingGroup = cmds.listConnections(shapeNode + '.instObjGroups')[0]         print '\n' , "curent shadingGroup is : " , shadingGroup         if shadingGroup == "lambert9SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 1         elif shadingGroup == "lambert10SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 2         elif shadingGroup == "lambert12SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 3         elif shadingGroup == "lambert11SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 4         elif shadingGroup == "lambert17SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 5         elif shadingGroup == "lambert15SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6         elif shadingGroup == "lambert14SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 7         elif shadingGroup == "lambert13SG" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "Locked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = 8         elif shadingGroup == "initialShadingGroup" :             dataBase[int(j)][int(i)][0] = "UnLocked"             dataBase[int(j)][int(i)][1] = random.randint (1,8)             if dataBase[int(j)][int(i)][1] == 1 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert9SG')             elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 2 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert10SG')             elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 3 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert12SG')             elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 4 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert11SG')             elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 5 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert17SG')             elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 6 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert15SG')             elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 7 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert14SG')             else : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert13SG')          j = int(j)              i = int(i)  countGens = 1     print '\n' , "I have just generated generation No" , countGens , '\n' , "That's all for now! ;-)"

Αλγόριθμος 2
print '\n' , "Wellcome to Maya's Python! CAs experiment Bscript" import maya.cmds as cmds import maya.mel as mel import random iAmDone = "false" """ Elegxei kai diaforopoiei to xrwma kathe CubeXX_XXX symfwna me systima kanonwn """  # gia pliri drasi toy progrmammatos prepei i range(0,84) for i in range(1,84) :     i = str(i)     # gia pliri drasi toy progrmammatos prepei j range(0,124)     for j in range(1,124) :                  j = str(j)                  if len(i) == 1 : i = ("0" + i)         else : i = i                  if len(j) == 1 : j = "00" + j         elif len(j) == 2 : j = "0" + j         elif len(j) == 3 : j = j                  # kathe 2ada keliwn tou pinaka dataBase perigrafei ta xaraktiristika tou kathe CubeXX_XXX tou arxeiou         cubeName = "Cube"+ i + "_" + j          print '\n' , "curent working cube's name is : " , cubeName          # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "UnLocked" kai 3 geitones einai idioi         if dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)-1][int(i)-1][1] == dataBase[int(j)-1][int(i)+1][1] == dataBase[int(j)+1][int(i)-1][1] :             dataBase[int(j)][int(i)][1] = dataBase[int(j)-1][int(i)-1][1]         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)-1][int(i)-1][1] == dataBase[int(j)-1][int(i)+1][1] == dataBase[int(j)+1][int(i)+1][1] :             dataBase[int(j)][int(i)][1] = dataBase[int(j)-1][int(i)-1][1]         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)-1][int(i)-1][1] == dataBase[int(j)+1][int(i)-1][1] == dataBase[int(j)+1][int(i)+1][1] :             dataBase[int(j)][int(i)][1] = dataBase[int(j)-1][int(i)-1][1]         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)-1][int(i)+1][1] == dataBase[int(j)+1][int(i)-1][1] == dataBase[int(j)+1][int(i)+1][1] :             dataBase[int(j)][int(i)][1] = dataBase[int(j)-1][int(i)+1][1]                       # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "mple" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 1 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 6 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 3 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 4 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 7 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 8 :                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 1             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 2 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 2         # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "roz" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 2 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 6 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 1 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 3 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 7 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 8 :                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 2             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 4 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 4         # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "kitrino" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 3 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 6 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 4 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 7 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 8 :                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 3             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 1 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 1             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 2 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 2         # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "kokkino" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 4 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 6 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 2 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 7 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 8 :                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 4             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 1 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 1             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 3 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 3         # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "mwv" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 5 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 7 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 8             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 6 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 7             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 8 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 1 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 2 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 3 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 4:                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 5         # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "prasino" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 6 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 7             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 8 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 8             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 1 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 2 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 3 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 4 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 7:                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 5         # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "kafe" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 7 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 7             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 8 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 1 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 2 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 3 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 4:                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 7             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 6 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 5         # epiloges gia kathe CubeXX_XXX pou einai "mauro" kai "UnLocked"         elif dataBase[int(j)][int(i)][0] == "UnLocked" and dataBase[int(j)][int(i)][1] == 8 :             if dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 5 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 7 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 6             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 1 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 2 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 3 or dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 4:                 dataBase[int(j)][int(i)][1] = 8             elif dataBase[int(j)+1][int(i)][1] == 6 : dataBase[int(j)][int(i)][1] = 8          # apply new colors         if dataBase[int(j)][int(i)][1] == 1 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert9SG')         elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 2 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert10SG')         elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 3 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert12SG')         elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 4 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert11SG')         elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 5 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert17SG')         elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 6 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert15SG')         elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 7 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert14SG')         elif dataBase[int(j)][int(i)][1] == 8 : cmds.sets (cubeName+"Shape1", forceElement='lambert13SG')                  j = int(j)              i = int(i)  countGens = countGens +1 print '\n' , "I have just calculated generation No" , countGens , '\n' , "That's all for now! ;-)"

Αποτελέσματα
Η διπλωματική χωρίζεται σε δυο κομμάτια ισάξιας μελέτης. Το πρώτο είναι η διερεύνηση του τοπογραφικού με βάση τον αλγόριθμο και το δεύτερο η εφαρμογή του πρώτου και ο σχεδιασμός των κτιρίων.

Τα κτίρια είναι μεταλλικής κατασκευής με σύμμικτη πλάκα και κοιλοδοκούς   ενώ οι όψεις "ντύνονται" με διάτρητες λαμαρίνες με μορφές βγαλμένες από το τοπογραφικό. Η διάσταση του ανοίγματος της λαμαρίνας εξαρτάται από τις ανάγκες κάθε αίθουσας αλλά και από λόγους σκίασης, και προστασίας του κτιρίου.

Οι αίθουσες  στήνονται στον κάνναβο 6x6, έχουν ύψος 6 μ. και διαθέτουν ειδικές διαμορφώσεις για την ακουστική τους. Είναι ίδιες για όλα τα τμήματα που χρειάζονται τη συγκεκριμένη αίθουσα, αποτελούν λοιπόν ΄βιβλιοθήκες΄ που συναρμολογούνται και σχηματίζουν τα κτίρια της σχολής, προσφέροντας μια τυποποίηση αλλά και μεγαλύτερη ελευθερία στο σχεδιασμό.

Συμπεράσματα
Η όλη διαδικασία-πειραματισμός καταλήγει σε μια κεντρική ιδέα, όπου επικρατεί το κουτάκι ως στοιχείο modulo, το οποίο εφαρμόζεται στο τοπογραφικό, τις κατόψεις και τις όψεις. Με την πρόταση αυτή δεν ισοπεδώνονται τα χαρακτηριστικά της περιοχής αλλά δημιουργείται μία εξελιγμένη μορφή του χώρου. Το project οργανώνεται και κωδικοποιείται στο πρόγραμμα και εκφράζει μία αισθητική που φαίνεται ξεκάθαρα στο τοπογραφικό. Επίσης, στοιχεία της αισθητικής αυτής αξιοποιούνται και προσαρμόζονται και για την οργάνωση της όψης. Η κυριότερη αντιμετώπιση του θέματος της αισθητικής που προκύπτει μέσα από τον αλγόριθμο έγγυται στο ότι καταλήγουμε σε ένα τοπογραφικό πολύ διαφορετικό από τα συνηθισμένα, όπου επικρατεί το κουτάκι και οι τεθλασμένες γραμμές, στοιχεία που ήταν αρχικές επιλογές για τη διπλωματική.

Το πρόγραμμα έγινε για να διερευνηθεί η λύση, να δημιουργηθεί ένα εργαλείο που θα δημιουργεί μορφές και θα προσφέρει περισσότερες επιλογές. Είναι φτιαγμένο από εμάς και μόνο για το συγκεκριμένο project.

Εξαιτίας του μεγάλου εύρους του θέματος, υπήρξε η δυνατότητα διερεύνησης πολλών διαφορετικών αρχιτεκτονικών στοιχείων, από την επίλυση ζητημάτων ακουστικής σε μια τετράγωνη αίθουσα μέχρι τον σχεδιασμό μεταλλικών κτιρίων. Για όλους τους παραπάνω λόγους, τη διερεύνηση της λύσης, τη δημιουργεία εργαλείου σχεδιασμού αλλά και την επίλυση των εσωτερικών χώρων, αυτή η διπλωματική είναι ολοκληρωμένη και χαρακτηρίζεται από πληρότητα.

 

 

 

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

 

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital