ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

Συμμετοχες 2013

30 Νοέμβριος, 2013

(114.13) Πύργος της Βαβέλ

ΣΥΝ-ύπαρξης.

English version


Φοιτητές: Βασιλική Κολιάκη, Κάρολος Μιχαηλίδης
Υπεύθυνος Καθηγητής: Kas Oosterhuis
Βοηθοί Καθηγητές: Tomasz Jaskiewicz/ Christian Friedrich
Technical University of Delft. Hyperbody_Non-standard and Interactive Architecture
Ημερομηνία: Ιανουάριος 2013

Ένας τόπος στον οποίο οι ζωντανοί και οι νεκροί συναντιούνται- που η θρησκεία δεν αποτελεί εμπόδιο και η πίστη είναι ένας προσωπικός τρόπος έκφρασης.

"Ο θάνατος ως κοινωνικό φαινόμενο έχει μια πολυεπίπεδη σημασία σε κάθε κοινωνία, μια θεαματική εκδήλωση που εκφράζεται με τον θρήνο ως έκφραση και αποδοχή αυτού. Η ύπαρξη του θανάτου είναι απολύτως κατακερματισμένη χωρίς την έναρξη της Ζωής. Η εμπειρική σχέση διαμορφώνει τις κοινωνικές νόρμες για την υλοποίηση του θανάτου και την αποδοχή του. Στις σύγχρονες κοινωνίες οι άνθρωποι κατοικούν κυρίως τον κόσμο με φόβο το άγνωστο, τη μετά θάνατον ζωή, ή το τέλος αυτού που είναι γνωστό και οικείο "

Μεταξύ των κτιρίων του Ρότερνταμ, ο Πύργος της Βαβέλ συνδέει νερό και ουρανό, απομονωμένος από τη γη, αλλά αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης, και απαραίτητο κομμάτι της κοινωνικής ζωής. Μια προτεινόμενη αρχιτεκτονική κίνηση η οποία εκφράζει τη θλίψη, αλλά η οποία επίσης παρέχει παρηγοριά, και το πιο σημαντικό επιστρέφει το θάνατο στη δικαιωματική θέση του μέσα στην κοινωνία - γιατί ο θάνατος δεν παρατηρεί και επιβλέπει την πόλη από μακριά, αλλά είναι μέρος της.

Διαμορφώνοντας μια διαδρομή, μέσα από τη φωτιά, το νερό, το έδαφος και τον αέρα, επιστρέφουμε στα συνθετικά στοιχεία της ανθρώπινης υπόστασης. Αντιστρέφοντας τη βιβλική ιστορία της Βαβέλ, οικοδομούμε ένα όραμα όπου ο πύργος της Βαβέλ φέρνει κοντά τους ανθρώπους και ο εκπολιτισμός οδηγεί στην φώτιση και στην γνώση. Και ενώ μπορεί η ένοια του θανάτου να ακούγεται δυσάρεστη και αφιλόξενη, το ταξίδι της ζωής είναι σίγουρα γεμάτο από εμπειρίες και αισθήσεις, και αυτό είναι το σημείο τομής στο οποίο αξίζει να σταθμεύσουμε. Ένας προτεινόμενος τόπος όπου οι νεκροί και οι ζωντανοί μπορούν να βρεθούν, όπου η θρησκεία δεν αποτελεί εμπόδιο και όπου η πίστη είναι ένα προσωπικός τρόπος έκφρασης. Μια κάθετη αλληλεπίδραση μέσα από ένα ταξίδι εικόνων, τα στάδια της υλοποίησης και την αποδοχή. Παρέχοντας χώρο ταφής για την πόλη του Ρότερνταμ και προτείνοντας μια κοινωνική και πολιτιστική αφύπνιση, ο Πύργος της Βαβέλ φιλοδοξεί να γίνει ένα ορόσημο, ένα σύμβολο για την πόλη, μια υπενθύμιση.

Στην προσπάθεια μας να υμνήσουμε τη διαφορετικότητα και την πολιτιστική ποικιλομορφία, το έργο μας διαιρείται εννοιολογικά σε 2 μέρη: η ατελείωτη Νεκρόπολη (Αρχική - Ριζική λέξη : νεκρός < αρχ.νεκρός < νέκυς < Ι.Ε.νεκ- / Ετυμολογία: [<μτγν. νεκρόπολις < νεκρός + πόλις] Λατινικά: νεκρόπολη: μεγάλο νεκροταφείο, συνήθως συμπεριλαμβανομένων των διαρθρωτικών ταφών) και την Οικουμενόπολη (οικουμένη= κόσμος, + και πόλις (Πόλις), μια πόλη από όλο τον κόσμο), θα θέλαμε να παρουσιάσουμε το έργο μας σαν ένα ταξίδι εντός και μέσω του κτιρίου, εστιάζοντας στην εμπειρία αυτής της διαδρομής. Υπάρχουν τρία βασικά σενάρια/διαδρομές που ορίζουν το κτίριο.

Το πρώτο σενάριο αφορά τους επισκέπτες που είναι εδώ για τελετή και ταφή. Ο νεκρός έχει μεταφερθεί ψηλά,  στον τελετουργικό χώρο για να προετοιμαστεί στην κάψουλα , ενώ η οικογένεια επισκέπτεται τον Ναό. Ο διάδρομος από το σημείο παραλαβής στο ναό συνδέεται με ένα στενό διάδρομο , όπου τα καλώδια που συνδέονται με τις κάψουλες/τάφους φαίνονται να αναδύονται ή να βυθίζονται  στο νερό. Η οικογένεια, στη συνέχεια , πηγαίνει στο χώρο τελετής όπου το τελικό αντίο λαμβάνει χώρα και η κάψουλα απελευθερώνεται μέσω ενός ανελκυστήρα στη θάλασσα και η οικογένεια συνεχίζει το 'ταξίδι' προς τα πάνω, μέχρι το στάδιο της Αποδοχής: ο χώρος διαλογισμού και γιόγκα, η αίθουσα ομαδικής θεραπείας και ψυχολογικής υποστήριξης , τον κινηματογράφο και το εστιατόριο. Το δεύτερο σενάριο , αφορά τους ανθρώπους που είναι εδώ για να επισκεφθούν τα αγαπημένα τους πρόσωπα . Πηγαίνοντας προς το επίπεδο των δωματίων επίσκεψης, η κάψουλα καλείται και ανεβαίνει μέσα από ένα σύστημα κιγκλιδωμάτων στη θέση του δωματίου επίσκεψης . Τέλος, το 3ο σενάριο σχετίζεται με την πολιτιστική πτυχή του έργου . Ο επισκέπτης μπορεί να πάει στο επίπεδο κάτω από το νερό στα αρχεία και τη βιβλιοθήκη , να επισκεφτεί τον Ναό , ένας χώρος περισυλλογής και εκπολιτισμού , ή μπορεί να νοικιάσει ένα δωμάτιο στον πύργο για μια περίοδο αποχής από τις κοινωνικές δυσκολίες και πιέσεις ή απλά να θέλει να βιώσει την διαδρομή μέσα από το κτήριο, ως μια μορφή περιπάτου, ενός derive.

Η φιλοδοξία μας ήταν να κάνουμε ένα κοινωνικό σχολιασμό και να θέσουμε ένα ερώτημα:  πώς μπορούν οι άνθρωποι διαφορετικών θρησκειών σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία να συνυπάρχουν και να διατηρήσουν μια ειρηνική και ισορροπημένη συνύπαρξη με αφετηρία αυτόν τον Πύργο της Βαβέλ;

Website: http://rerdm.hyperbody.nl/index.php/project02:Frontpage

 

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

 

Share |

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

     

    GreekArchitects Athens

    Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

    Powered by Intrigue Digital