ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

Συμμετοχές 2012

(102.12) Serres Racing Cirquit

01 Σεπτέμβριος, 2012

(102.12) Serres Racing Cirquit

Λειτουργική αναβάθμιση της πίστας για να φιλοξενήσει αγώνα Formula 1.

English version


Φοιτητές : Βασιλειάδης Κωνσταντίνος, Βόλλας Δημήτριος
Επιβλέπων: Κάστρο Εδουάρδος
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Ημερομηνία παρουσίασης : Ιούλιος 2012

 

Σύντομη Περιγραφή
Ένας αγώνας Formula 1, αποτελεί ένα πολύ σημαντικό αθλητικό-οικονομικό-πολιτιστικό γεγονός για κάθε διοργανώτρια χώρα. Στόχος αυτής της διπλωματικής εργασίας είναι η λειτουργική αναβάθμιση του εν λειτουργία αυτοκινητοδρομίου των Σερρών, ώστε να πληροί όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις, για να μπορέσει να φιλοξενήσει ένα τέτοιο γεγονός.

Συνοδευτικό κείμενο
Το Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών βρίσκεται Νότιο-Δυτικά της πόλης των Σερρών στο Αθλητικό Πάρκο Ομονοίας. Είναι το μεγαλύτερο αυτοκινητοδρόμιο στα Βαλκάνια, με μήκος

3186 μέτρα και ακολουθεί τις τεχνικές προδιαγραφές ασφαλείας επιπέδου Formula 3. Εξυπηρετεί αθλητές και ομάδες από πολλές χώρες των Βαλκανίων και της ανατολικής

μεσογείου όπως: Βουλγαρία, Σκόπια, Τουρκία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Ρουμανία, Ισραήλ κλπ. Αυτοί ήταν και οι σημαντικότεροι λόγοι της επιλογής της συγκεκριμένης πίστας για την εκπόνηση αυτής της διπλωματικής εργασίας.

Η πρόταση κινήθηκε σε δύο άξονες. Αρχικά δόθηκε έμφαση στην πίστα και στην ευρύτερη περιοχή του αυτοκινητοδρομίου έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στους κανονισμούς της Formula 1. Το μήκος της πίστας αυξήθηκε στα 4150 μέτρα, η κερκίδα και το κτήριο των  pits αναβαθμίστηκαν, ενώ δημιουργήθηκε και ένα κτήριο για τους VIP. Παράλληλα αναμορφώθηκαν τα δίκτυα κίνησης μέσα σε αυτήν και οι χώροι θέασης του αγώνα. Έτσι έγιναν κάποιες διαφοροποιήσεις στο υπάρχον δίκτυο διαχωρίζοντάς το σε δίκτυο για άμεσα συσχετιζόμενους με τον αγώνα (αθλητές, προσωπικό) και σε δίκτυο για το απλό κοινό (θεατές, επισκέπτες) ενώ ταυτόχρονα διασφαλίστηκε ότι τα αυτοκίνητα ασφαλείας θα έχουν πρόσβαση σε ολόκληρη την πίστα χωρίς να διακόπτεται ο αγώνας. Σ' ότι αφορά τη θέαση, έγινε προγραμματισμός για χωροθέτηση κερκίδων, ενώ το ανάγλυφο της περιοχής επέμβασης διαμορφώθηκε με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να μπορούν οι θεατές να έχουν οπτική επαφή με την πίστα από οποιοδήποτε σημείο.

Ο δεύτερος μεγάλος άξονας ήταν ο μετασχηματισμός της πίστας, αλλά και του ευρύτερου πάρκου σε ένα χώρο αθλητισμού/πολιτσμού που θα λειτουργεί καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου. Έτσι, δημιουργήθηκαν στον χώρο ένα ξενοδοχείο, ένα μουσείο και ένα αθλητικό κέντρο. Αυτά χωροθετήθηκαν με τέτοιο τρόπο ούτως ώστε να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν τη διεξαγωγή του αγώνα, όπως επίσης και τη λειτουργία του πάρκου κατά τη διάρκεια που δεν θα διεξάγονται αγώνες.

Η κεντρική ιδέα της αρχιτεκτονικής των κτηρίων στηρίχθηκε στο ότι η ευθεία εκκίνησης / τερματισμού αποτελεί το Α και το Ω για έναν αγώνα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στο σημείο αυτό η δύναμη και η ταχύτητα φτάνουν τη μέγιστη τιμή τους, αφήνοντας τα ίχνη τους πάνω στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, σαν φωτεινές νοητές γραμμές οι οποίες μετουσιώνονται σε κτίρια, στέγαστρα, χαράξεις εδάφους, φυτεύσεις, κινήσεις, συνδέσεις. Εν συνεχεία, οι όψεις αυτών των κτηρίων επιλύθηκαν μορφολογικά με ένα κάνναβο κάθετο στη γραμμικότητα του συνόλου.

Τέλος το μουσείο αυτοκίνησης, που αποτελεί τη «λειτουργική παραφωνία» του συνόλου, αποτελεί παράλληλα και μορφολογική παραφωνία καθώς η μορφή του δεν ακολουθεί τη γραμμικότητα των άλλων κτηρίων αλλά είναι εμπνευσμένη από το βασικότερο στοιχείο της μηχανής, τα πιστόνια. Η επίλυση των όψεών του έγινε με τέτοιο τρόπο που να θυμίζουν τις νοητές γραμμές κίνησης.

 

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

 

Share |

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital