ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

2009-10

(154) Πρότυπη Eκπαιδευτική Mονάδα Γυμνασίου - Λυκείου στη ΖΕΠ Κοζάνης

31 Ιανουάριος, 2011

(154) Πρότυπη Eκπαιδευτική Mονάδα Γυμνασίου - Λυκείου στη ΖΕΠ Κοζάνης

Βασική επιδίωξη αποτέλεσε η σύνθεση ενός εκπαιδευτηρίου υψηλών προδιαγραφών, ενταγμένο στο τοπίο της περιοχής και σε αρμονική συνύπαρξη με αυτό.

English version


Φοιτήτρια: Παλασίδου Ελένη
Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Μάνου - Ανδρεάδη Ανδρονίκη, καθηγήτρια ΑΠΘ
Σχολή: Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνική Σχολή - Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών
Ημερομηνία Παρουσίασης εργασίας: 01 Οκτωβρίου 2010

 

diplomatiki.134.2011.00.jpg

 


Αντικείμενο σχεδιασμού
Στην εξαιρετικά προνομιούχα περιοχή της ΖΕΠ διαμορφώνεται ένας μικρόκοσμος για τα νεότερα μέλη της τοπικής κοινωνίας, ένας χώρος παροχής πολύπλευρης παιδείας, αναψυχής, κοινωνικοποίησης και μόρφωσης, ένα εκπαιδευτικό κτίριο που θα ανταποκρίνεται στα δεδομένα και τις επιταγές της σύγχρονης κοινωνίας. Βασική επιδίωξη αποτέλεσε η σύνθεση ενός εκπαιδευτηρίου υψηλών προδιαγραφών, ενταγμένο στο τοπίο της περιοχής και σε αρμονική συνύπαρξη με αυτό. Ένα ευχάριστο και ασφαλές περιβάλλον παροχής γνώσης και ευρύτερης παιδείας, δημιουργικότητας και γενικότερης καλλιέργειας. Ένα σύγχρονο έργο αντίστοιχο του πρότυπου οικισμού για τον οποίο προορίζεται, με λιτή αισθητική, απαλλαγμένο από πολλά στολίδια και στοιχειά πρόσκαιρου εντυπωσιασμού, με διαχρονική παρουσία. Κυρίαρχη συνθετική αρχή του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού αποτέλεσε η συγκρότηση ενός συνόλου το οποίο παρά την μορφολογική του αυτοτέλεια, βρίσκεται σε μια διαλεκτική σχέση με το άμεσο περιβάλλον του.

 

diplomatiki.134.2011.01.jpg

 

Περιγραφή σύνθεσης
Το κτίριο διατάσσεται παράλληλα με τις υψομετρικές καμπύλες του εδάφους, στο βαθμό που αυτό κρίνεται σκόπιμο και εφικτό, ώστε να επιτευχθεί ο βέλτιστος δυνατός προσανατολισμός. Η όλη σύνθεση στοχεύει μέσα από μια «άτακτη» τάξη σε μια διαρκή κίνηση, εγρήγορση και ζωντάνια ανάλογη με αυτή των χρηστών για τους οποίους προορίζεται, απαλλαγμένη από τη στατικότητα της συμμετρίας, με μια ροϊκότητα και συνέχεια στις επιφάνειες και τις κινήσεις.

 

diplomatiki.134.2011.02.jpg

 
Κυρίαρχη ιδέα του λειτουργικού αρχιτεκτονικού σχεδιασμού ήταν η δημιουργία ενός βασικού τεθλασμένου άξονα, εκατέρωθεν του οποίου χωροθετήθηκαν οι αίθουσες, τα εργαστήρια και γενικά όλοι οι προβλεπόμενοι χώροι. Αυτός ο άξονας αποτελεί το βασικό χώρο κυκλοφορίας, χωρίζοντας και ταυτόχρονα συνδέοντας τους χώρους. Ο τεθλασμένος όγκος που δημιουργείται συνιστά τη ραχοκοκαλιά του κυρίως όγκου του κτιρίου, αποτελεί το συνδετικό στοιχείο της σύνθεσης και ανταποκρίνεται αφαιρετικά στο επίμηκες σχήμα του οικοδομικού τετραγώνου, δημιουργώντας και περιβάλλοντας ένα κεντρικό αίθριο. Έτσι το κτίριο παίρνει τη μορφή μαιάνδρου που διατρέχει το οικοδομικό τετράγωνο προσαρμοζόμενο σε αυτό.

 

diplomatiki.134.2011.03.jpg




Ο κοινωνικός χαρακτήρας του εκπαιδευτηρίου αντανακλάται στις εγκαταστάσεις που διαθέτει, οι οποίες απευθύνονται σε ολόκληρη την τοπική κοινότητα, όπως η βιβλιοθήκη, το γυμναστήριο και η αυτόνομη αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, με δυνατότητα ανεξάρτητης λειτουργίας τις ώρες που το εκπαιδευτήριο δε λειτουργεί.

 

diplomatiki.134.2011.04.jpg

 

diplomatiki.134.2011.05.jpg

 
Τα κυριότερα χαρακτηριστικά μπορούν να συνοψιστούν ως εξής:

• Αξιοποίηση και αρμονική ένταξη του συγκροτήματος στο φυσικό περιβάλλον,
• Μορφολογική έκφραση της κινητικότητας και του δυναμισμού, κύρια χαρακτηριστικά των χρηστών του αλλά και του εδάφους στο οποίο χωροθετείται, μέσα από τη σύνθεση,
• Εξασφάλιση ευελιξίας και ελευθερίας κίνησης για τους χρήστες
• Διείσδυση του φυσικού περιβάλλοντος και του φυσικού φωτός στο σώμα του κτιρίου, μέσω του αίθριου και μιας ποικιλίας ανοιγμάτων
• Ελαφρότητα κατασκευής, η οποία εκφράζεται με τη χρήση εκτεταμένων γυάλινων επιφανειών και κεκλιμένων επιπέδων
• Βιοκλιματική συμπεριφορά μέσω της χωροθέτησης του κτιρίου αλλά και των επιμέρους χρήσεων και των υλικών του.

 

diplomatiki.134.2011.06.jpg

 

diplomatiki.134.2011.07.jpg

 

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

 

Share |

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital